SESUNGGUHNYA HIDUPKU DAN MATIKU KERANA ALLAH S.W.T

Tuesday 23 October 2012

BUKU YANG MESTI DIMILKI














Buku ini menceritakan berkenaan suka duka cabaran sebagai pelajar. Ia nampak santai kerana diterjemahkan melalui bentuk soalan oleh pelajar dan jawapan oleh Prof. Muhaya @ Q&A.

Buku ini mendepani masalah pelajar dan siswa universiti berkenaan pembelajaran, pengurusan kewangan, kesihatan dan lain-lain. Ia nampak ringkas tetapi padat dengan ilmu-ilmu berguna.

Perkara yang 'menekan' hati saya ialah berkenaan aspek reset minda. Kita umat Islam seharusnya memiliki 'POWERFUL THINKING' bukannya positive thinking.
Saya percaya ia adalah hasil tulisan yang lahir dari jiwa penulis yang memiliki hati nurani yang ikhlas ingin mengubah persepsi pelajar terhadap sebuah kehidupan. Buku ini juga lahir dari sedikit sebanyak pengalaman penulis dalam mengikuti usrah diperingkat IPT. Oleh itu para pelajar MUSLIM, apabila melangkah ke IPT libatkanlah diri dalam aktiviti berfaedah seperti usrah ini. Majlis usrah mampu menambah ilmu dan memberi nilai tambah dalam diri pelajar. Tahniah kepada MONIE ZAIHARA BT. ZAILAN kerana memiliki buku ini atas pencapaian terbaik PKA tingkatan 5A3 untuk TRIAL SPM.

BACALAH! jangan tak baca. SEBAB ITU BUKU INI TERMASUK BUKU "MUST READ"









No comments:

Post a Comment